Regulamin Karty podarunkowej Cosibella Corner
Niniejszy Regulamin (dalej „Regulamin”) określa ogólne zasady nabywania i użytkowania przedpłaconej Karty podarunkowej.
I. Definicje pojęć zawartych w Regulaminie
1. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
a) Karta podarunkowa - materialna (papierowa karta), karta wydana na okaziciela, upoważniająca do jednokrotnego lub wielokrotnego dokonywania zakupów w Sklepie stacjonarnym Cosibellalub Sklepie internetowym Cosibella w zakresie ustalonego limitu kwotowego. Karta podarunkowa pokrywa również koszt dostawy Towarów w przypadku zakupu w Sklepach internetowych
b) Wydawca - Cosibella sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie - XIII Wydział Gospodarczy pod numerem 832314, adres: ul. Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa, REGON 385746050, NIP 5223180504
c) Użytkownik - każdorazowy pełnoletni posiadacz i okaziciel Karty podarunkowej.
d) Sklep stacjonarny Cosibella - sklepy stacjonarne znajdujący się pod adresem ul. Łucka 18/11, 00 – 845 Warszawa, ul. Woronicza 24/u5, 02-265 Warszawa, ul. Wielńska 14c/16, 03-414 Warszawa, ul. Bohaterów Warszawy 26/u5, 02-495 Warszawa, ul. Kościuszki 109 50-442 Wrocław prowadzonymi przez Cosibella sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie - XIII Wydział Gospodarczy pod numerem 832314, adres: ul. Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa, REGON 385746050, NIP 5223180504.
e) Sklepy internetowe Cosibella - platforma oferująca sprzedaż Towarów, dostępna na stronie internetowej: www.cosibella.pl, prowadzone przez Cosibella sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie - XIII Wydział Gospodarczy pod numerem 832314, adres: ul. Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa, REGON 385746050, NIP 5223180504.
f) Towary - produkty oferowane do sprzedaży w Sklepie stacjonarnym Cosibella oraz w Sklepach internetowych Cosibella.
g) Aktywacja – proces aktywowania środków pieniężnych na Karcie podarunkowej następujący w chwili dokonania jej zakupu.
h) Transakcja - operacja dokonana przy użyciu Karty podarunkowej, polegająca na wymianie całości lub części kwoty dostępnej na Karcie podarunkowej na Towary oferowane przez Wydawcę przez co dochodzi do pomniejszenia kwoty dostępnej na Karcie podarunkowej o kwotę odpowiadającą wartości nabytych przez Użytkownika Towarów
i) Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca w Sklepach internetowych i stacjonarnych Cosibella zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym Regulaminie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wydawca każdorazowo zweryfikuje czy umowa zawierana przez osobę fizyczną korzystającą z praw przysługujących w niniejszym Regulaminie Konsumentowi bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą, posiada dla tej osoby charakter zawodowy - co w szczególności odbywa się poprzez analizę kodów PKD wskazanych w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
f) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
II. Sposoby nabycia, płatności i wydanie Karty podarunkowej Cosibella
1. Karta podarunkowa może zostać nabyta w:
a) Sklepach stacjonarnych Cosibella w postaci materialnej (plastikowa karta).
2. Użytkownik ma możliwość zakupu Karty podarunkowej o następujących wartościach: 100 PLN, 200 PLN, 300 PLN, 400PLN
3. Karta podarunkowa w formie materialnej wydawana jest na plastikowym nośniku, na którym zawarte są dane identyfikujące Kartę: kod kreskowy i numer PIN.
4. Zapłata za Kartę podarunkową może nastąpić:
a) w Sklepie stacjonarnym Cosibella: gotówką, kartą kredytową lub debetową.
5. Przy zakupie Karty podarunkowej nie są uwzględniane żadne rabaty, a w tym takie, które mogłyby przysługiwać Użytkownikowi zgodnie z aktualną polityką rabatową Wydawcy, a w szczególności z tytułu programu lojalnościowego.
6. Karta podarunkowa w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa nie jest elektronicznym instrumentem płatniczym, jak również nie jest elektroniczną kartą płatniczą
7. Karta podarunkowa nie podlega wymianie na środki pieniężne (gotówkę lub przelew na konto bankowe) w całości lub w części, a opłacona wartość Karty podarunkowej nie podlega oprocentowaniu.
8. Poza przypadkami określonymi przepisami prawa, Karta podarunkowa nie podlega zwrotom.
9. Wydawca nie wydaje duplikatów Karty podarunkowej za wyjątkiem sytuacji, gdyby karta wydana w formie plastikowej uległa uszkodzeniu, pozostały na niej dostępne środki, nie utraciła jeszcze ważności i została na koszt Użytkownika przesłana do siedziby Wydawcy. W takiej sytuacji zostanie wydany duplikat, okres ważności i ilość dostępnych środków będzie tożsama z uszkodzoną kartą
III. Zasady używania Karty podarunkowej Cosibella
1. Karta podarunkowa daje możliwość wielokrotnego dokonywania zakupów Towarów w Sklepach stacjonarnych Cosibella oraz Sklepie internetowym Cosibella.
2. Aktywacja Karty podarunkowej następuje w chwili dokonania jej nabycia
3. Użytkownik może korzystać z Karty podarunkowej natychmiast, od momentu jej zakupu
4. Termin ważności Karty podarunkowej wynosi 12 miesięcy od daty jej nabycia od Wydawcy. Nie istnieje możliwość przedłużenia ważności Karty
5. Przy realizacji Karty podarunkowej, Użytkownikowi nie przysługuje prawo otrzymania reszty w gotówce lub przelewem na konto bankowe, gdy wartość otrzymywanego Towaru jest niższa niż aktualna wartość Karty podarunkowej. Pozostała, niewykorzystana wartość Karty podarunkowej, pozostaje do wykorzystania przez Użytkownika w okresie ważności Karty podarunkowej na kolejne zakupy w Sklepie internetowym Cosibella lub Sklepie stacjonarnym Cosibella
6. W przypadku gdy cena zakupionego przez Użytkownika Towaru jest wyższa niż kwota środków pieniężnych na Karcie podarunkowej Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty różnicy ceny: w Sklepie internetowym Cosibella poprzez płatności elektroniczne udostępnione w ramach Sklepu internetowego Cosibella, w Sklepach stacjonarnych Cosibella kartą kredytową lub debetową, gotówką lub kolejną Kartą podarunkową
7. Wydawca ma prawo odmówić realizacji płatności Kartą podarunkową w przypadku braku środków na Karcie podarunkowej, upływu terminu ważności Karty podarunkowej, czy też przejściowych technicznych możliwości realizacji płatności Kartą podarunkową.
8. Karta podarunkowa jest kartą na okaziciela i może być w dowolnym momencie przekazana drugiej osobie, która od chwili jej przekazania staje się jej Użytkownikiem. Jedną Kartę może użytkować dowolna ilość osób.
9. Wysokości środków znajdujących się na Karcie Podarunkowej, Użytkownik może sprawdzić w dowolnym momencie po zalogowaniu się na konto w Sklepie internetowym Cosibella, na stronie link.
10. Jeśli Użytkownik ma założone konto w Sklepach internetowych Cosibella Transakcje dokonane Kartą podarunkową będą widoczne w każdym momencie w Historii jego zamówień.
11. Karta podarunkowa po upływie terminu jej ważności (tj. po 12 miesiącach) lub po wyczerpaniu dostępnych na niej środków, przestaje być aktywna i nie uprawnia do dokonywania dalszych zakupów. W przypadku, gdy pomimo upływu terminu ważności Karty podarunkowej pozostaną na niej niewykorzystane środki pieniężne, to środki te nie podlegają zwrotowi i nie mogą być przedmiotem jakichkolwiek roszczeń Użytkownika. Użytkownik akceptuje, że środki dostępne na Karcie podarunkowej mogą być tylko i wyłącznie wykorzystywane w okresie ważności Karty.
12. Użytkownik jest odpowiedzialny za poprawne używanie i bezpieczeństwo Karty podarunkowej. Użytkownik wyłącznie odpowiada za zabezpieczenie Karty. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za Karty podarunkowe, które zostały utracone z przyczyn innych niż leżące po stronie Wydawcy. W przypadku utraty (w tym również kradzieży) Karty podarunkowej, o których mowa powyżej Karta podarunkowa nie podlega odtworzeniu. Użytkownik jest zobowiązany do ochrony i zabezpieczenia Karty i umożliwiających korzystanie z niej danych.
IV. Zasady zwrotów Towarów zakupionych za pomocą Karty podarunkowej przy odstąpieniu od umowy sprzedaży oraz przy reklamacji Towarów
1. W przypadku reklamacji Towaru uwzględnionej przez Wydawcę i uznaniu zwrotu Towaru, zakupionego za pomocą Karty podarunkowej, Użytkownik w zamian otrzyma równowartość kwoty zakupu reklamowanego Towaru w postaci nowej Karty podarunkowej o wartości zwrotu, a w przypadkach gdy nie jest to możliwe gotówką w Sklepie stacjonarnym Cosibella lub przelewem na wskazany rachunek bankowy. Otrzymanie zwrotu środków na Kartę nie przedłuża ważności karty.
V. Zasady ochrony danych osobowych stosowane przez Cosibella sp. z o. o.
1. Wydawca jest administratorem danych osobowych Użytkowników oraz osób wskazanych przez Użytkowników
2. Dane osobowe są przetwarzane przez Wydawcę zgodnie z przepisami prawa oraz wyłącznie w celach związanych z działalnością Wydawcy w zakresie: wydawania Kart podarunkowych, wykonywania i obsługi Transakcji z wykorzystaniem Kart podarunkowych, prowadzenia komunikacji z Użytkownikami oraz rozpatrywania reklamacji, a także w zakresie ewidencji prowadzonych działań oraz czynności związanej z obsługą prawną i rachunkowo - księgową Wydawcy.
3. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 pkt b RODO tj. wykonywania umowy sprzedaży zawartej stacjonarnie lub na odległość Karty podarunkowej, w tym: obsługi Transakcji wykonywanych za pomocą Karty podarunkowej, doręczenie Karty podarunkowej, obsługa komunikacji, rozpatrzenie reklamacji.
b) art. 6 ust. 1 pkt f RODO tj. uzasadnionego interesu Wydawcy, w szczególności obrona przed roszczeniami czy w przypadku danych osób trzecich podawanych przez Użytkowników– wskazanie adresu do doręczeń innej osoby).
c) art. 6 ust. 1 pkt c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w szczególności obowiązki sprawozdawcze, rachunkowe i księgowe.
4. Podanie Wydawcy danych osobowych jest dobrowolne, przy czym brak podania danych osobowych wiązać się będzie z brakiem możliwości zakupu Karty podarunkowej za pośrednictwem Sklepów stacjonarnych Cosibella, jej skutecznego doręczenia oraz możliwością wykonywania i obsługi Transakcji z wykorzystaniem Kart podarunkowych.
5. Odbiorcami danych osobowych Użytkowników są: podmioty odpowiedzialne za przetwarzanie i realizację zamówień składanych przez Użytkowników, a także dostawcy systemów informatycznych niezbędnych do poprawnego funkcjonowania Kart podarunkowych, oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Wydawcy, a związane z realizacją zamówień (firmy pocztowe, firmy kurierskie, biura rachunkowe, kancelarie prawne, dostawcy usług hostingowych i chmurowych). Odbiorcami mogą być także podmioty uprawnione do otrzymania danych na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwe organy wymiaru sprawiedliwości.
6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich (poza państwa należące do Unii Europejskiej) w związku ze zlecaną przez Wydawcę dostawą Towarów nabywanych w Sklepach internetowych Cosibella do państw trzecich oraz w przypadku danych przetwarzanych przez niektórych odbiorców, przy czym ww. podmioty zapewniają, że dane przetwarzane są zgodnie z prawem.
7. Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny dla realizacji czynności niezbędnych do zakupu Kart podarunkowych przez Użytkowników, przeprowadzania Transakcji przy wykorzystaniu Kart podarunkowych oraz pozostałych czynności wskazanych w Regulaminie. Po tym okresie, dane mogą być przetwarzane w oparciu o: obowiązki prawne Wydawcy (w zakresie przechowywania dokumentów rachunkowych i księgowych, tak długo jak wymagają tego przepisy prawa), czy prawnie uzasadniony interes (obrona przed roszczeniami, jakie mogą przysługiwać wobec Wydawcy, tak długo jak przysługują Użytkownikom takie roszczenia).
8. Wydawca zapewnia osobom, których dane osobowe przetwarza, realizację uprawnień wynikających z przepisów prawa, w tym prawa dostępu do treści własnych danych osobowych, ich sprostowania, zmiany, usunięcia lub przenoszenia, a ponadto prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania na zasadach określonych właściwymi przepisami. Ponadto, w przypadku dobrowolnego udzielania zgody na przetwarzanie danych każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do cofnięcia zgodny na przetwarzanie dane. Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
9. Dane osobowe dotyczące Użytkowników oraz innych osób, których dane zgłosił Użytkownik, są chronione przez Wydawcę przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych oraz informacji poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych.
10. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się odpowiednie zapisy Polityki Prywatności, właściwe dla każdego ze Sklepów internetowych i stacjonarnych Cosibella.
VI. Zasady reklamacji w Cosibella sp. z o. o.
1. Użytkownik ma prawo zgłosić reklamację w każdym przypadku, gdy występują jakiekolwiek problemy związane z Kartą podarunkową, w szczególności w przypadku nieuzasadnionego obciążenia Karty podarunkowej, wad uniemożliwiających prawidłowe korzystanie z Karty lub uszkodzenia Karty podarunkowej powstałego przed jej zakupem.
2. Reklamację można złożyć w drodze elektronicznej pod adresem corner@cosibella.pl lub listownie, pisząc na adres: ul. Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa.
3. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Użytkownika, adres Użytkownika, w tym adres mailowy, okoliczności uzasadniające reklamację, a także konkretne żądanie Użytkownika związane ze składaną reklamacją. Jeśli jest to możliwe i uzasadnione należy załączyć do reklamacji dokumenty lub zdjęcia, które ją uzasadniają i mogą być pomocne do rozstrzygnięcia reklamacji.
4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Wydawca zwraca się do Użytkownika składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
5. Wydawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo sporządzonej reklamacji. Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą elektroniczną, na adres podany przez niego w drodze rejestracji adres e mail lub na jego wyraźne życzenie listownie. W przypadku odrzucenia reklamacji Wydawca powiadomi o tym Użytkownika podając powody tej decyzji.
6. Wydawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
7. W przypadku reklamacji dotyczącej Karty podarunkowej uszkodzonej w stopniu uniemożliwiającym jej prawidłowe używanie Użytkownik jest zobowiązany do dostarczenia Wydawcy reklamowanej Karty podarunkowej.
8. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Wydawca wyda Użytkownikowi nową Kartę podarunkową o wartości stanowiącej równowartość środków zgromadzonych na reklamowanej Karcie podarunkowej. Okres ważności Karty podarunkowej będzie co najmniej równy okresowi ważności obowiązującemu dla reklamowanej Karty podarunkowej, przedłużonego o czas rozpatrywania reklamacji.
9. W sytuacji negatywnego rozpoznania reklamacji Użytkownik będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
a) może skierować sprawę do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy inspekcji handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu;
b) może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia zaistniałego sporu;
c) może skorzystać z bezpłatnej pomocy w sprawie pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
VII. Postanowienia końcowe Regulaminu Kart podarunkowych
1. Treść Regulaminu jest dostępna w Sklepie stacjonarnym Cosibella oraz w Sklepie Internetowym Cosibella pod adresem link.
2. W przypadku zmiany niniejszego Regulaminu, Wydawca poinformuje o tym Użytkowników na stronach Sklepów Internetowych Cosibella oraz na podany adres e mail. Regulamin wchodzi w życie od dnia wskazanego w jego zmianie, nie krótszym niż 7 dni od dnia jego ogłoszenia przez Wydawcę, z tym zastrzeżeniem, że zmiany o charakterze technicznym i informacyjnym mogą nastąpić w terminie krótszym. W odniesieniu do Kart podarunkowych nabytych przed dniem zmiany Regulaminu żadne zmiany nie wpłyną negatywnie na ich prawa i obowiązki, a ich sytuacja prawna w żadnym stopniu nie ulegnie pogorszeniu.
3. W razie niezgodności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa w miejsce postanowień Regulaminu stosuje się te przepisy, a pozostała część Regulaminu pozostaje w mocy